ТРАЙВЕРТАЙЗИНГ

ТРАЙВЕРТАЙЗИНГ (англ. tryvertising від поєднання двох слів to try — «спробувати» і advertising — «реклама») — рекламний інструмент, за допомогою якого виробник дає можливість потенційному покупцеві повністю ознайомитися з готовим продуктом і вирішити, чи хоче він його купувати. Мета Т. не в тому, щоб схилити клієнта до покупки, а зробити все можливе, щоб йому продукт сподобався, і він залишив про нього позитивний відгук або порекомендував іншим. Суть Т. закладено в назві — «пробуй і рекламуй».

Т. — явище нове як поняття і як цілий напрямок, що на сьогодні не має повноцінного наукового обґрунтування, однак його специфічні властивості близькі до певних функцій брендингу, маркетингу вражень, латерального маркетингу та інших напрямків, суть яких переплітається зі стимулюванням збуту. Для виявлення більш точних ознак відмінності не вистачає наукової бази для визначення цього терміна. Якщо розглядати місце Т. в системі маркетингових комунікацій, то, з погляду класичного підходу, він належить до синтетичних засобів маркетингових комунікацій, оскільки містить елементи особистих продажів і брендингу. Т. заснований на психологічних особливостях сприйняття споживача, бо зачіпає його емоційний бік, тягу до нового, цікавість. Т. звертається до тактильних властивостей людського організму як до одного зі способів отримання інформації, за допомогою якого можна показати товар зусібіч. Споживач може випробувати продукцію на дотик, відчути запах (наприклад, для косметики) і, якщо це потрібно, почути звук.

У Т. закладено елементи демонстраційно-розважального принципу, направлені на людину і її відчуття. Одним з кращих прикладів Т. можуть бути мережі офіційних магазинів Apple Store, де будь-який відвідувач може детально ознайомитися з технікою компанії. Усі комп’ютери виставлено так, що потенційний покупець можете абсолютно вільно вивчити можливості Mac OS X, послухати музику в iPod або спробувати MultiTouch-інтерфейс iPhone. Іншим прикладом Т. може бути Шведська компанія IKEA, яка давно завоювала світ своїми розробками. У багатьох фірмових магазинах, де продають меблі IKEA, створено зони-кімнати, у яких можна не тільки приготувати щось на кухні, посидіти за столом, а й випробувати дивани та, як наслідок, оцінити комфорт і користь майбутнього придбання.

Аакер Д.А. Создание сильных брендов / Д.А. Аакер; пер. с англ. — М.: Гребенников, 2008; Захарова Ю.А. Продакт-менеджмент, или Искусство управления товаром: практическое пособие. — М.: Дашков и К., 2016; Линдстром М. Чувство бренда; пер. с англ. Н. Яцюк. — М.: Эксмо, 2008.


Інші статті автора