СЕМПЛІНГ

СЕМПЛІНГ (англ. sampling — зразок, проба) — вид стимулювання збуту за допомогою роздачі пробних, безкоштовних зразків товару, тестерів, мініатюрних упаковок покупцеві з метою ознайомлення і випробування. С. проводиться зазвичай там, де є найбільше скупчення цільової аудиторії. Роздачу пробних зразків продукції можна організувати: в місцях продажу, на вулиці, біля метро, магазинів, торгових центрів, супермаркетів, у місцях дозвілля тощо. У західних країнах дуже популярний С. за принципом «у кожні двері».

Принцип дії С. на покупців якоюсь мірою подібний до дегустації, але відмінність полягає в тому, що при С. споживачам роздають зразки продукції, що мають упаковку. С. здатний охопити такі групи товарів, апробування яких важко забезпечити безпосередньо в торговій точці. Споживач отримує можливість у спокійних умовах (вдома) ознайомитися зі зразком рекламованої продукції, оцінити якість, сформувати ставлення до продукту і прийняти рішення про покупку. Запропонувавши спробувати товар, є можливість швидше переконати покупця в якості продукції і завоювати його як постійного споживача.

При проведенні С. варіантів зразків продукції може бути безліч, що залежить від сфери діяльності тієї чи іншої компанії. Головна вимога при створенні зразків продукції полягає в тому, що вони повинні містити малу кількість продукту. У такому випадку споживач зможе користуватися цим зразком недовго. Якщо ж товар людині сподобається, то він обов’язково купить його повноцінний варіант.

В аптечному бізнесі С. найчастіше проводиться шляхом роздачі зразків лікувальної косметики: невеликих упаковок кремів, бальзамів, антибактеріального мила тощо. При цьому аптека отримує не тільки захід, спрямований на підвищення лояльності і відвідуваності, а й потужний інструмент збільшення продажів.

Види семплінгу: Wet sampling — клієнтам пропонують спробувати продукт, напр. печиво, чай, каву, ковбасу тощо, в місцях продажу; Dry sampling — споживачеві розповідають про продукт і видають пробний товар, який він забирає з собою. Цей вид С. використовують для такої продукції, як парфумерія, косметика, засоби гігієни тощо; Pack swap — обмін початих пачок товару на повні пачки рекламованого, напр. жувальної гумки.

Популярність використання С. пояснюється тим, що майже 70% споживачів купують товар після того, як мали можливість випробувати і оцінити його.

Фесько В.П. Товарная политика организации: учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2018; Корнюшин В. Семплинг в аптеке: пробуем покупателя на вкус. //Фармацевтический вестник. — 2011. — № 18.


Інші статті автора