КОНТАКТНІ АУДИТОРІЇ

КОНТАКТНІ АУДИТОРІЇ— групи людей, що виявляють інтерес до діяльності фармацевтичної організації і можуть вплинути на досягнення поставлених цілей. К.а. разом з клієнтами, постачальниками, конкурентами, посередниками є мікромаркетинговим середовищем фірми, що може позитивно сприяти її розвитку або, навпаки, стримувати його. К.а. можна поділити на декілька груп: внутрішні (трудовий колектив виробничого фармацевтичного підприємства, співробітники оптової фармацевтичної фірми, працівники аптек, акціонери, рада директорів, профспілки); місцеві (місцеві жителі, рада ветеранів та інші місцеві громадські організації, що знаходятья або мешкають поруч з фармацевтичним підприємством); фінансові (банківські службовці, аудитори, дебітори, кредитори, фінансові консультанти, брокери); державні установи (державні службовці, що відповідають за реєстрацію та інші дії, пов’язані з функціонуванням фармацевтичної організації, працівники податкової служби, статистичних органів, пожежної інспекції, інспекції з контролю якості ліків, санітарно-епідеміологічного контролю); К.а. засобів масової інформації (журналісти, економічні оглядачі, співробітники відділів реклами та інформації); К.а. груп громадської дії (активісти екологічного руху, руху за здоровий спосіб життя тощо); К.а. публіки — лідери громадської думки (естрадні зірки, спортсмени, політики). Фармацевтичні організації (виробничі підприємства, оптові фірми, аптеки) повинні враховувати вплив К.а. на їх подальше функціонування. Взаємовідносини фармацевтичної організації з ними мають будуватися за схемою: максимальне заохочення до співробітництва одних (спонсорів, консультантів, журналістів) і урахування можливих дій інших (податкова служба, пожежна інспекція, санітарно-епідеміологічний контроль, служба з контролю якості ліків та ін.).

 Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент. — К., 1998; Гаркавенко С.С. Маркетинг. — К., 2002.