РЕКЛАМНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ

РЕКЛАМНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ — аналіз, планування, реалізація та контроль ефективності таких напрямків у діяльності: визначення потреби в рекламуванні товару, пропозицій та замовлень на рекламний продукт, а також формування цих замовлень та укладання угод з рекламними агентствами, консалтинговими фірмами та засобами масової інформації; проведення досліджень споживачів, товарів та ринку продавців; розроблення стратегічних планів рекламної діяльності (визначення цілей та конкуренції рекламної кампанії, асигнувань на неї, видів та носіїв реклами); розроблення стратегічних і тактичних планів проведення рекламної кампанії (визначення завдань, розрахунки кошторису витрат на проведення окремих заходів, вибір жанрів та форм рекламного звернення, а також засобів масової інформації для його розміщення); створення рекламного звернення (вибір творчих підходів, написання сценарію чи тексту, розроблення макета та обґрунтування тиражу, кількості показників та інших рішень у галузі виробництва рекламного продукту); визначення ефективності використання засобів масової інформації для розміщення рекламного звернення (проведення показу, розвиток та перевірка концепції рекламної кампанії, статистичний контроль та вимірювання результатів, розроблення рекомендацій щодо коригування рекламної кампанії). Просування ЛП має деякі особливості, пов’язані з характеристиками споживача, товару і фармацевтичного ринку. Визначення потреби в ЛП базується на вивченні захворюваності населення, схем лікування, кількості ліжко-днів, тобто має свій особливий метод визначення. При розробленні стратегічних планів рекламування обов’язково враховуються характеристики споживачів ЛП, які мають свої ознаки, та особливості рекламування ліків, викладені у Законі України «Про рекламу». Уміле використання Р.м. дозволяє підприємству (фірмі) утримувати позиції на ринку, зберігати позитивний імідж, стабільність і рівень попиту на продукцію.

Айзенберг М. Менеджмент реклами. — М., 1993; Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент. — К., 1998; Мнушко З.Н., Дихтярева Н.М. Менеджмент и маркетинг в фармации. Ч. II. Маркетинг в фармации / Под ред. З.Н. Мнушко. — Х., 2008.