ТОРГОВЕЛЬНІ НАКЛАДЕННЯ

ТОРГОВЕЛЬНІ НАКЛАДЕННЯ — частина роздрібної ціни ЛП, призначена для відшкодування витрат обігу і створення прибутку торгової організації (аптеки). Т.н. розраховують як різницю між цінами реалізації та цінами закупівлі фармацевтичної продукції. Облік та планування Т.н. здійснюють: у сумарний показнику; у відносному показнику, тобто у відсотковому відношенні суми Т.н. до загальної вартості товарообігу в цінах реалізації. Загальна величина та рівень Т.н. залежать від низки факторів: рівня цін закупівлі та цін реалізації ЛП; обсягу і структури товарообігу; асортименту ЛП. Існує залежність між рівнем Т.н., який отримує аптека, та рівнем собівартості реалізації (рівнем ціни закупівлі) ЛП — у сумі вони становлять 100% за визначенням.

ЕЕ. У 3 т. — К.–Тернопіль, 2000; Немченко А.С. Учет доходов и расходов аптек и фармацевтических фирм в соответствии с национальными стандартами и новым Планом счетов // Провизор. — 2000. — № 21.