ХЕДЖУВАННЯ

ХЕДЖУВАННЯ (англ. hedge — паркан, огорожа) — форма страхування ціни або прибутку при здійсненні ф’ючерсних угод, коли учасники отримують можливість застрахувати себе від можливих збитків через зміну цін протягом терміну дії угоди. Зниження ризику втрат відбувається завдяки одночасному укладенню продавцем (покупцем) договору на купівлю (продаж) товару й протилежної ф’ючерсної угоди, згідно з якою продавець укладає угоду на купівлю, а покупець — на продаж товару, внаслідок чого зміна цін приносить одночасно збитки від одного товару і вигоду від іншого. Розрізняють Х.: арбітражне — вид Х., що враховує витрати на зберігання і є вигідним через очікуване перевищення зміни співвідношення цін на реальний товар над біржовими котируваннями з різними термінами поставки товару; випереджальне — вид Х., коли купівля (продаж) ф’ючерсного контракту здійснюється до закінчення угоди з реальним товаром; Х. купівлею — продавець реального товару знижує ризик втрат від його продажу шляхом купівлі ф’ючерсного контракту, за яким ціна товару буде більшою; Х. продажем — покупець реального товару продає ф’ючерсний контракт, у разі зростання ціни товару ф’ючерсний контракт стає дешевшим за ціну купівлі і витрати компенсуються; Х. селективне — характеризується відмінними термінами та обсягами продажу (купівлі) реального товару та ф’ючерсів; Х. чисте — вид Х., яке полягає у збалансуванні протилежних зобов’язань щодо ф’ючерсів та реальних товарів.

У фармацевтичній галузі Х. може використовуватися при складанні угод на постачання сировини.

ЕЕ. У 3 т. / За ред. С.В. Мочерного. — К., 2000. — Т. 1.


Інші статті автора